Радно време: 9.00 - 17.00
Продаја треба да отпочне онда када није нужна. Јер, када постане нужна, онда може да буде касно. Наиме, потребни су месеци, а некада и године, да би се компанија (кључни људи, процеси, документација) припремила за продају, нашао прави купац и успешно реализовала трансакција, на задовољство свих. Треба имати у виду да је преговарање само врх леденог брега, а да припреме у ствари чине већину, која је невидљива.
За микро, мала и средња предузећа, наша улога је од кључне важности, и током припрема и током преговора. Велике фирме могу себи приуштити луксуз да се део запослених неко време бави и овим пословима, који нису везани за основну делатност. Међутим, и велике фирме, ако нису имале додира са сличним пословима, боље је да помоћ потраже од искусног екстерног сарадника. Само једна погрешна реченица може да одврати инвеститора!
Закажите састанак са нашим стручњацима како бисте разговарали о вашим потребама
Побољшајте ваше пословање квалитетом наше услуге
Сарадња уског круга запослених и екстерних сарадника се подразумева – потребно је припремити обимну документацију, често за неколико година уназад, како би инвеститори могли да створе слику о пословању компаније која је предмет продаје. У тој фази, инвеститори врше „дубинску“ анализу (due diligence), по свим битним аспектима пословања (финансијски, порески, правни, комерцијални, кадровски...).
У току припрема, власници-продавци желе да знају колико би оквирно износила вредност фирме односно шта да очекују када изађу на тржиште. Тада се ради проценa вредности, која служи као: а) упориште за очекивану цену и б) основа за поређење са понудама купаца. Нешто ређе на нашим просторима, и продавци, који желе да поспеше продају бизниса, имају спреман тзв. Vendor Due Diligence (VDD) пре него што изађу на тржиште.